Az autók ára Magyarországon hihetetlen tempóban emelkedik: aki mostanában szeretne járművet vásárolni, az bizony jól meg kell, hogy gondolja, milyen mélyen nyúl a zsebébe. - Pénzcentrum
Továbbra is élénk a forgalom a magyar használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid meghajtású modellek iránt nő dinamikusan az érdeklődés - derül ki a Használtautó.hu és a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szeptemberi jelentéséből.
A kínálatban továbbra is a 10 millió forint alatti autók vannak túlsúlyban, azonban egyértelmű tendencia, hogy a magasabb árkategóriájú modellek aránya is jelentősen emelkedik. A közös statisztikai elemzés célja, hogy részletes és pontos áttekintést nyújtson a hazai autópiac struktúrájáról és az árak változásának dinamikájáról.
A hirdetett gépjárművek körében a statisztikák szerint a 10 millió forint alatti ajánlatok aránya 87 százalékot tesz ki.
Az elmúlt év során tapasztalható tendencia szerint a kedvezőbb árú autók részesedése csökkent, míg a prémium kategóriás modellek népszerűsége növekedett. 2025 szeptemberére a piacon elérhető autók átlagára elérte az 5,6 millió forintot, ami 3,7%-os emelkedést jelent az előző év hasonló időszakához képest.
A Használtautó.hu ajánlatai között a benzines autók dominálnak, hiszen ezek a kínálat 49,3%-át teszik ki. Ezt követik a dízelmotorral felszerelt járművek, amelyek aránya 40,9%. A hibrid autók 4,1%-ot, míg az elektromos járművek 5,3%-ot képviselnek a piacon.
A kereslet viszont eltérő képet mutat:
A dízelmotorral üzemelő autók átlagosan 220 ezer kilométert tettek meg, míg a benzines járművek csupán 155 ezer kilométert futottak. Ez azt jelenti, hogy a dízelmodellek 41,9%-kal több kilométert bonyolódtak az utakon. Az életkorukat tekintve a benzines autók átlagosan 13,9 évesek voltak, míg a dízel járművek valamivel fiatalabbak, 12,2 évesek.
A hibridek továbbra is a legfelső árkategóriát képviselik, szeptember hónapban átlagosan 12,06 millió forintos áron voltak elérhetők. Az elektromos járművek ára 7,1%-kal csökkent az elmúlt év során, míg a hibridek esetében a csökkenés mindössze 0,3%-ra rúgott. Ezzel szemben a dízelmotorral hajtott autók 5,7%-os áremelkedést mutattak a benzines modellekhez képest.
A Használtautó.hu statisztikái alapján a rangsor élén az Audi A6 található, mint a legmagasabb áron elérhető modell, míg a Suzuki Swift képviseli a legköltséghatékonyabb lehetőséget a legkedveltebb tíz autó között.
Az értékvesztés szempontjából évente a különböző járműtípusok a következő arányokat mutatják: a benzines autók körülbelül 6,9%-ot, míg a dízelmotorral működők 7,9%-ot veszítsenek el. Az elektromos járművek esetében ez az érték 8%-ra tehető, míg a hibridek körülbelül 6,3%-kal csökkentik az értéküket.
Minden további ezer kilométer nagyjából 0,2 százalékos árcsökkenést eredményez. Az újszerű állapotú autók átlagosan 25,4 százalékkal drágábbak, míg a sérültek akár 60 százalékkal olcsóbbak lehetnek.
Szeptember hónapjában a hirdetések többsége a Volkswagen köré összpontosult, több mint 7000 darabbal. Ezt a népszerűségi sorrendet a BMW követte 6400 hirdetéssel, míg a Ford és az Opel is szoros versenyt futott, mindkét márka körülbelül 6000 hirdetéssel szerepelt. A lista végén a Kia állt, csupán 2500 hirdetéssel.
A legfiatalabb autók a Kia modelljei voltak (átlagosan 10 évesek), míg a Renault, Opel és Volkswagen típusok 12,7-13,8 év közötti átlagéletkort mutattak. A prémium szegmens (Mercedes, BMW, Audi) hirdetései továbbra is kiemelkedő átlagáron szerepeltek, az Opel és Renault modellek kínálati ára viszont jellemzően 3 millió forint alatt mozgott.
A Pénzcentrum egy átfogó kutatást indított, amelynek célja, hogy részletesen feltérképezze, hogyan vélekednek a magyarok saját pénzügyi helyzetükről, és miként befolyásolják őket a különböző tényezők az anyagi biztonságérzetükben. A felmérés nemcsak a kiadások fedezésére és az adósságok kezelésére fókuszál, hanem a megtakarítások mértékére és a válaszadók által érzékelt stabilitásra is kitér. Nagyra értékeljük, ha támogatod kutatásunkat egy kérdőív kitöltésével!


