Világgazdaság: a BYD felfedte stratégiáját | Demokrata A BYD, a globális elektromos járműgyártó óriás, most bemutatta terveit, amelyek jelentős hatással lehetnek a piacra. A vállalat lépései és innovációi nem csupán a saját jövőjét formálják, hanem széle
Azt írják, az elektromos autók iránti globális kereslet dinamikája látványosan csökkent, a kínai piacon pedig a tölthető, plug-in hibridek törtek előre, s ez a BYD üzletpolitikáját is átírta: a villanyautók helyett a plug-in hibridek indultak gyors növekedésnek a forgalmon belül, és a részesedésük ma már meghaladta a 60 százalékot.
Közben a kizárólag elektromos járműveket gyártó Tesla a saját ösvényén haladt, és a legutóbbi, tavalyi harmadik negyedéves statisztikák alapján egy kis előnyre tett szert a BYD-val szemben, bár európai értékesítései jelentős csökkenést mutattak.
A BYD összesen 509 440 darab új generációs (NEV) személyautót adott el, ebből 207 734 darabot tettek ki a villanyautók, a többi plug-in hibrid.
A decemberi értékesítést a vállalat különleges akciói mellett az állami autóvásárlási támogatási program közelgő határideje is ösztönözte. Ennek keretében a NEV-autóra váltó kínai vásárlók akár egymillió forintnyi ingyenes támogatást is igénybe vehettek.
A BYD éves elektromosautó-eladása végül 1 764 992 darabra rúgott, ami 12,1%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A vállalat összes értékesítése 4 272 145 jármű volt, ami a plug-in autóknak köszönhetően 41,3%-os emelkedést tükröz 2023-hoz viszonyítva.
A kínaiak elektromos hajtású haszonjárműveket is gyártanak, itt volt a legnagyobb, 89,2 százalékos előrelépés, igaz, a buszokból és teherkocsikból nagyságrendekkel kevesebb - 21 775 darab - fogyott, mint személyautókból.
Latin-Amerika és Ázsia a fókuszban áll. Decemberben a gyártás 11,2%-át, összesen 57 154 autót irányítottak az export piacára, ami éves szinten 58%-os növekedést jelent.