Verstappenék körében felvetődött az a kérdés, hogy vajon öngyilkosnak tűnő stratégiát alkalmaztak? Esetleg csak a McLaren csapatot akarták csapdába ejteni?


Max Verstappenék rádióforgalma alapján felvetődött, hogy a négyszeres világbajnokot másodszor is a boxba hívják a Szingapúri Nagydíjon. Ám, figyelembe véve, hogy ez a lépés valószínűleg csak hátrányt jelentett volna számukra, könnyen elképzelhető, hogy a cél csupán a McLaren megtévesztése volt.

Max Verstappen a második pozícióban zárta a Szingapúri Nagydíjat, míg Oscar Piastri negyedik helyezése révén 63 pontra mérséklődött hátránya az összetett versenyben a listavezetőhöz képest. Nyilvánvaló, hogy ha ilyen tempóban folytatja a lemaradás csökkentését, akkor a McLarenek, amelyek az év első felében domináltak, előtt nem lesz lehetősége megkaparintani a világbajnoki címet.

Könnyen lehet, hogy ha ez a cél, akkor ehhez merész húzásra lesz szükség. Bár valójában ez a merész húzás már az előző hétvégén is felmerülhetett, legalábbis Verstappen és mérnöke, Gianpiero Lambiase beszélgetése alapján. Ugyanakkor az is elképzelhető, hogy valójában a wokingiakat próbálták félrevezetni, és eszük ágában sem volt meghúzni ezt a lépést.

A hétvégén egy második kiállásról volt szó, amely különösen érdekes fordulatot hozott. Az utóbbi évek gyakorlatától eltérően, a bokszutcai sebességhatárt felemelték, így a kerékcsere nem jelentett akkora időveszteséget, mint korábban ezen a pályán. Ennek ellenére csupán három versenyző választotta ezt a stratégiát, az élmezőnyből pedig egyedül Lewis Hamilton döntött a duplázás mellett, tudva, hogy előnye biztonságot ad számára a pozíciójában.

A Mercedes csapata diadalmaskodott a Szingapúri Nagydíjon, míg a verseny során újabb izgalmas ütközés és feszültség alakult ki Lando Norris és Oscar Piastri között.

Ami Verstappent illeti, a címvédő szinte végig küszködött a futamon. Az elején a lefelé váltások nem mentek rendben, és hiába kért segítséget, ezt a csapat sem tudta orvosolni. A 19. körben aztán a lágyakról kemény abroncsokra váltott, majd közölte, hogy a 13-as kanyar nehézséget okoz neki. Azonban nem itt, hanem a 14-esben hibázott viszonylag nagyot, amikor a 36. körben szélesre ment, így Lando Norris megfelezte a hátrányát vele szemben.

Ezt követően Verstappen továbbra is kifogásolta az autó kezelhetőségét, miközben a 47. körben Lambiase értesítette őt, hogy folyamatosan elemzik a helyzetet. Valószínűleg ez egy lehetséges második kiállás előjele volt, ám ekkor már Norris szorosan a nyomában loholt, és Piastri is csupán 4,3 másodpercre volt tőle a kör végén. Mivel már csak 15 kör maradt hátra, szinte lehetetlen küldetésnek tűnt, hogy a holland pilóta egy kerékcserét követően vissza tudja előzni őket, még akkor is, ha gumielőnyben lett volna.

Ennek tudatában pedig felmerülhet, hogy a Red Bull valójában csak azzal próbálkozott, hogy a McLarent hátha hibára tudják kényszeríteni, és a wokingiak kihívják valamelyik pilótájukat, ami amellett, hogy taktikailag nem lett volna kifizetődő, potenciálisan újabb elrontott kiállást eredményezhetett volna. Verstappen mindenesetre a leintés után elismerte, hogy a maradás volt a jó döntés.

Related posts