Vámkerülő stratégiák: A kínaiak most a hibridekkel próbálnak érvényesülni Európában.


A kínai elektromos járművek gyártói, mint például a BYD és a Chery, jelentős mértékben felfuttatták plug-in hibrid (PHEV) modelljeik eladásait az Európai Unió piacán. E lépés célja, hogy kikerüljék a Kínában előállított akkumulátoros elektromos járművekre (BEV) kivetett magas vámtarifákat.

Március hónapban a BYD 3269 darab PHEV-t értékesített, míg a Chery 757 egység eladásával zárta a hónapot. Ezzel szemben a 2024 júliusában tapasztalt szinte nullás értékesítési szint komoly kontrasztot mutat. Az újonnan bevezetett EU-s vámok, amelyek akár 45,3%-os mértéket is elérhetnek, jelentős hatással vannak a piaci helyzetre: a BYD 27%-os, a Chery pedig 31,3%-os vámot kénytelen fizetni a BEV járművek után, míg a PHEV-ek esetében csupán 10%-os terhet kell viselniük - közli a Reuters.

A BYD egyetlen Németországban eladott Atto 3 BEV után 10 257 eurót fizet vámként, míg a Seal U PHEV-nél ez az összeg mindössze 3999 euró. A márka márciusban 4633 BEV-t értékesített az EU-ban, több mint kétszer annyit, mint egy évvel korábban, de a PHEV-eladások nulláról ugrottak 3269 darabra.

A SAIC, amely a legmagasabb, 35,3 százalékos vámterhet viseli, nem tudott jelentős növekedést elérni a PHEV-szegmensben. Az EU és Kína között zajló tárgyalások ellenére a kínai gyártók új stratégiái azt mutatják: a hibridek váltak a "hátsó ajtóvá" az európai piacra való belépéshez.

Related posts