Norris diadalmaskodott a Monacói Nagydíjon, míg Leclerc a második helyen végzett, örömmel otthonának közönsége előtt | M4 Sport


A szezon nyolcadik nagydíja, a legendás Monacói Nagydíj, amely nem csupán a jelenlegi, hanem talán minden idők egyik legnagyobb klasszikusa, Lando Norris számára kezdődött az első rajthelyről. A fiatal versenyző tegnap egy felejthetetlen teljesítménnyel hódította el az időmérőt, így izgalommal várhatta a verseny kezdetét.

A hazai közönség örömére Charles Leclerc indult útnak a futamon, remélve, hogy sikerül megismételnie 2024-es diadalát Monte-Carló festői utcáin.

A második sorból Oscar Piastri és Lewis Hamilton büntetése után Max Verstappen indult. Az ötödik helyről az időmérő egyik meglepetésembere, Isack Hadjar, a hatodikról pedig Fernando Alonso. Hamilton a három rajthelyes büntetéssel a hetedik pozícióba került.

Az első tízből Esteban Ocon, Liam Lawson valamint Alexander Albon indult még. A Mercedes kettőse a kiábrándító időmérő után a tizennegyedik (George Russell) és a tizenötödik (Andrea Kimi Antonelli) pozícióból várta a rajtot.

A rajtnál a sorrend változatlanul megmaradt: Norris érkezett elsőként, őt követte Leclerc, majd Piastri, Verstappen és végül Hadjar zárta a sort.

Hátrébb Antonelli és Gabriel Bortoleto között több körön át tartó izgalmas ütközés alakult ki, amely végül az alagút előtt egy koccanással zárult. Noha a brazil versenyző "megszabadult" a gumifal szorításából, a versenyirányítás virtuális biztonsági autós fázist rendelt el.

Ezt Cunoda Juki, Pierre Gasly és Oliver Bearman rögtön ki is használta az első kerékcsere teljesítésére (idén kettőt mindenképpen végre kell hajtaniuk a csapatoknak Monacóban).

A VSC után a helyzet változatlan maradt, ám a versenyzők között már ekkor is elkezdtek felsejleni a kisebb eltérések. Norris másfél másodperccel állt az élen Leclerc előtt, aki már négy másodperccel előzte meg Verstappent.

A taktikák tekintetében elmondható, hogy az első tíz versenyző közül Verstappen, Alonso és Hamilton voltak az egyetlenek, akik a kemény gumikat választották a rajthoz, míg a többiek a közepes keveréken indultak.

A kilencedik körben újabb sárga zászlós szakasz indult, miután Gasly az alagút végén nekiment az előtte haladó Cunodának. Az ütközés következtében az első szárnya leszakadt és a pályán maradt. A francia pilóta, akinek autója megrongálódott, három kerékkel hátrafelé vánszorgott a box irányába, de végül kénytelen volt feladni a versenyt.

Miután a középmezőny elejéről Hadjar és Alonso is teljesítette az első kiállást (és a Racing Bulls taktikázásának köszönhetően mind visszatértek a pályára Lawson elé), az élbolyból Hamilton kezdte a cseréket.

A közepes gumin startolók közül Leclerc maradt kinn legtovább - ő ideiglenesen vezette is a mezőnyt -, míg Verstappen is hosszabb etapot futott a keményeken.

A második kiállást először Hadjar teljesítette, aki egy rövid lágy gumis etap után a huszadik körben megkapta a keményeket, amelyekkel csapata a futam végéig tervezett. Mivel Lawson ismét "védte őt" vagyis lassította az ellenfeleket, újra a csapattárs elé, a nyolcadik helyre jött vissza. És a francia már minden cserével "készen volt."

A kerékcserék és a lekörözések után Norris kényelmes, több mint öt másodperces előnyre tett szert, míg Piastri és Verstappen között folyamatosan csökkent a távolság: ahogy a futam a feléhez közeledett, már csupán két másodpercre zsugorodott a különbség.

A harmincnyolcadik körben a szerencsével egész évben hadilábon álló Alonso számára jött drámai fordulat, motorja elfüstölt, a spanyolnak pedig félre kellett állnia - a hatodik helyről!

A pontok megszerzése érdekében a Williams csapata hasonló stratégiát választott, mint a Racing Bull, így versenyzőik egymást segítve "lassították" az ellenfeleket. Ennek a taktikának köszönhetően a mezőny jelentősen szétszakadt, és az élmenők hatalmas előnyre tettek szert.

Ez a taktika már a futam közben heves kritikákat szült: Russell például vállalva a büntetést, az alagút után a kanyar átvágásával előzte meg Alexander Albont. A büntetés aztán áthajtásos lett, nem 5 vagy 10 másodperces időbüntetés.

Az élmezőny második cseréjét a McLaren indította Piastri révén, amit az ellenfelek azonnal követtek a következő körben. Kivételt képezett Verstappen, aki ismételten egy hosszabb etapot vállalt magára.

A holland versenyző egészen a futam végső szakaszáig, az utolsó körig és az utolsó esélyig várt, reménykedve abban, hogy egy piros zászlós megszakítás révén "ingyenes kiálláshoz" juthat, így fenntarthatja az élen álló helyezését.

Norris etapjának meghosszabbításával Leclerc és Piastri is felzárkózott hozzá a pályán, így a vezető versenyzők közötti különbség szinte eltűnt. Leclerc, mint egy kitartó árnyék, hosszú körökön át követte riválisát, minden erejét latba vetette, hogy hazai közönsége előtt újra a győzelem csúcsára érhessen.

Előzni azonban ő sem volt képes a keskeny versenypályán, míg Norris higgadtan kezelte az üldözőversenyt. Ennek eredményeként megszerezte idei második futamgyőzelmét, ráadásul ez volt az első diadala a híres monacói versenypályán.

Related posts