Friss arculattal és innovatív funkciókkal újraértelmezi a csíkszemű villany-SUV a modern közlekedést.


Nem, nem vagyunk rasszisták: a fenti kifejezés a Genesis GV60 karakteres orrát meghatározó dupla LED-sávról szól. Cikkünk célja, hogy bemutassa a szóban forgó modell legújabb ráncfelvarrását.

Három és fél évvel a bemutatkozása után újraformálják a Genesis GV60-ast, amely a Kia EV6 és a Hyundai Ioniq 5 testvérmodellje.

Az első lökhárító friss rajzolatot kap, a lámpák pedig a G90 zászlóshajóból ismerős mikrolencsés adaptív, vakításgátló világítás-technológiát. A sziluettet a 21 colos kerekek határozzák meg, a kerékíveket és a lökhárítóbetéteket a karosszéria színére fényezték.

A belső térben megőrizték az eredeti modell különleges "kristálygömb" fokozatválasztó tárcsáját, amely a design ikonjává vált. Bár a dupla kijelző mérete nem változott, a régi, két különálló, de közösen elhelyezett üvegpanelből álló monitor helyett most egy lenyűgöző, 27 colos, ultraszéles formátumú képernyő díszíti az autót. Ez a modern megoldás nemcsak esztétikai élményt nyújt, hanem a funkcionalitás terén is új dimenziókat nyit meg.

A kormánykerék is megújult, most már egy alsó, harmadik küllővel bővült a korábbi, kezelőszervekkel zsúfolt két küllő mellett. A Genesis szerint ez az új dizájn sportosabb megjelenést kölcsönöz az autóknak, de az egyetlen rendelkezésre álló fotó alapján nehéz megalapozott véleményt formálni erről a változásról.

Vélhetően egyéb változások is jönnek, nem utolsósorban a hajtáslánc-kínálat terén számítunk aktualizálásra, a részleteket azonban csak valamikor az év első negyedében közli a Genesis, és az is csak a koreai modellre vonatkozik majd. Az európai specifikációról ezt követően tesznek közzé tudnivalót.

A Genesis GV60 jelenleg egyetlen, 77,4 kWh kapacitású akkumulátorral érhető el, amelyhez három különböző teljesítményszintű villanymotor kapcsolódik. Az alapmodell egyetlen villanymotorja 168 kW-os (228 LE) teljesítményt nyújt. Az összkerékhajtású komfortváltozat hátul 160, elöl pedig 74 kW-ot (összesen 234 kW, 318 LE) biztosít, míg a sportos változat mindkét tengely számára 180 kW-os (245 LE) villanymotort kínál.

Ez utóbbi 490 lóerős összteljesítménye 4,0 másodperces gyorsulást tesz lehetővé álló helyzetből 100 km/órára; a gyengébbik összkerekes modell 5,5 másodperc, a hátsókerék-hajtású pedig 7,8 mp alatt abszolválja ugyanezt.A végsebesség 235, 200, illetve 185 km/óra; cserébe értelemszerűen a leggyengébb modell a legtakarékosabb. Ennek az elméleti hatótávolsága 517 kilométer, míg a közepes teljesítményű változat 470, a sportmodell pedig 466 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel.

Related posts