Meglepetés érte a bajnokesélyeseket az F1-es időmérő során.


A várakozásokkal ellentétben nem a McLaren vagy Max Verstappen ünnepelhetett a Forma-1-es Szingapúri Nagydíj időmérője után, hanem a Mercedes került a középpontba.

A Forma-1 mezőnye Szingapúr varázslatos városának éjszakai fényei alatt, 30 Celsius-fokos levegő és 36 fokos aszfalthőmérséklet mellett vágott neki a 2025-ös szezon 18. időmérő edzésének. A kvalifikáció izgalmasan alakult, különösen figyelembe véve a harmadik szabadedzés során tapasztalt rendkívül szoros eredményeket, amelyek már előrevetítették a verseny éles küzdelmeit.

A Q1 izgalmas dinamikája meglehetősen eltért a megszokott versenyrutintól. Egyrészt a lágy gumik rendkívül tartósnak bizonyultak, lehetővé téve, hogy a pilóták többször is próbálkozhassanak a legjobb időeredmény elérésével. Másrészt a pálya folyamatos gumizódása és a sötétedés miatt a hőmérséklet is csökkent, ami még inkább fokozta a köridőjavítások látványosságát. Ennek következményeként olyan nevek is felbukkantak az élmezőnyben, mint Isack Hadjar (Racing Bulls) és Oliver Bearman (Haas), akik meglepetéseket okoztak teljesítményükkel.

A toppilóták simán vették az adott szakaszt, még Cunoda Juki is a Red Bull színeiben, annak ellenére, hogy Pierre Gasly technikai problémák miatt kénytelen volt félrehúzódni, és a pálya egy részén sárga zászlók voltak érvényben a leállt Alpine miatt. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber), Lance Stroll (Aston Martin), a két Alpine versenyző, valamint Esteban Ocon (Haas) viszont nem tudtak továbbjutni.

A Q2 nem éppen a várt módon indult Cunoda, Charles Leclerc (Ferrari) és Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) számára. A japán pilótánál és a monacói versenyzőnél is észlelhető volt a tempóhiány, legalábbis csapattársaik teljesítményéhez képest. Leclerc esetében a helyzetet súlyosbította, hogy pályaelhagyás miatt el kellett venni az egyébként figyelemre méltó mért idejét. Ráadásul, volt egy pillanat, amikor Leclerc a fallal is szorosabb kapcsolatba került, ami tovább nehezítette a helyzetét.

A felsorolt versenyzők közül végül Antonelli könnyedén, míg Leclerc is feszültség nélkül jutott tovább. Ezzel szemben Cunoda a legutolsó helyen zárta a szakaszt, így búcsút intett a versenynek, csatlakozva a kiesettekhez, mint a két Williams, Nico Hülkenberg (Kick Sauber) és Liam Lawson (Racing Bulls).

Az első Q3-as körök után George Russell állt az élen a Mercedesszel, szinte űridővel. Őt csak Max Verstappen tudta valamelyest megközelíteni, de a Red Bull hollandja is majdnem két tizedmásodpercet kapott. Oscar Piastri hátránya a harmadik helyen már 36 század volt, Antonellié 37, Lando Norris pedig az ötödik helyen bő 4 tizedes hátránnyal állt a másik McLarennel.

A két Ferrari csak várakozhatott a folytatásra, miközben Lewis Hamilton és Charles Leclerc sorra várták a következő lépést. Azonban nemcsak egymásra kellett figyelniük; a Hadjar által vezetett Racing Bull is aggasztó tényező volt a verseny során.

A finálé során Russell még 7 ezredmásodpercet sikerült lefaragnia a köridőből, miközben a többiek csupán apró részeket tudtak visszanyerni előző köreikből. A helyezések változatlanok maradtak, így a Mercedes brit pilótája magabiztosan szerezte meg a pole-pozíciót.

A 2025-ös Forma-1-es Szingapúri Nagydíj izgalmas eseménye vasárnap 14 órakor veszi kezdetét.

Related posts