Ismét lenyűgözött a CATL: csupán 5 perc töltéssel 520 km-es hatótávot kínálnak, és hamarosan megérkeznek a nátrium-ion akkumulátorok is!


A nátrium-ion akkumulátorok kiváló megoldást jelenthetnek a költséghatékony városi elektromos járművek és energiatároló rendszerek számára, ahol a biztonság és a megfizethetőség kiemelt szerepet játszik, a maximális hatótávolság helyett.

A világ vezető elektromos jármű akkumulátor-gyártója, a CATL, nemrégiben bemutatta legújabb innovációját, a második generációs Shenxing akkumulátort. Ez a forradalmi akkumulátor rendkívül figyelemre méltó teljesítményt nyújt: csupán 5 perc töltés elegendő ahhoz, hogy akár 520 kilométeres hatótávolságot érjünk el. Hideg körülmények között is kiemelkedő, hiszen -10 Celsius fokon a teszt során 15 perc alatt 5 százalékról 80 százalékra tudták tölteni. Teljes töltéssel pedig akár 800 kilométeres távolság megtételére is képes, így az új akkumulátor igazi áttörést jelent az elektromos járművek világában.

A sanghaji Tech Day rendezvény keretein belül a figyelem középpontjába került a Naxtra névre keresztelt, gyártásra kész nátrium-ion akkumulátor. Ez az innovatív energiaforrás -40 °C-os jégkamrában is megőrzi működőképességét, míg -30 °C-on mindössze 30 perc alatt képes a töltöttségét 30 százalékról 80 százalékra növelni. Az akkumulátor energiatartalma 175 Wh/kg, ami lehetővé teszi akár 500 km-es hatótáv elérését elektromos járművek esetén. A nátrium alapú akkumulátorok nemcsak gazdaságosabbak, hanem biztonságosabb alternatívát is kínálnak a lítium-ion változatokkal szemben; a CATL előrejelzései szerint a jövőben akár a piac felét is dominálhatják.

A vállalat bemutatta a forradalmi "Freevoy Dual Power Battery" rendszert, amely két különböző cellaanyagot ötvöz egyetlen akkumulátorcsomagban. Ez az innováció egy fő energiamodult és egy kiegészítő egységet használ, lehetővé téve akár 1500 km-es hatótávolság elérését. A segédakkumulátor grafitmentessége megfizethetőbbé teszi, ám működésbe lépése kizárólag a fő akkumulátor kimerülése után aktiválódik. A várakozások szerint ez a technológia 2-3 éven belül bekerülhet a sorozatgyártású elektromos járművekbe.

Related posts