Második éve már, hogy az Apple megőrzi a világ legértékesebb márkájának címét.


A brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat 2025-ös Global 500 ranglistája szerint már a második egymást követő évben az Apple a világ legértékesebb márkájává avanzsált.

Az Apple márka értéke az elmúlt évben 11%-kal emelkedett, elérve ezzel a lenyűgöző 574,5 milliárd dolláros szintet.

A rangsor második pozícióját ismételten a Microsoft foglalja el, amely értékét 35 százalékkal, 461,1 milliárd dollárra növelte. A harmadik helyen a Google áll, melynek márkaértéke 24 százalékos emelkedést mutat, elérve ezzel a 413 milliárd dollárt. A negyedik pozíciót az Amazon birtokolja, amely 15 százalékos növekedést könyvelhet el, így értéke 356,4 milliárd dollárra nőtt.

Az ötödik pozícióban a Walmart márka található, amelynek értéke jelentős mértékben, 42 százalékkal, 137,2 milliárd dollárra emelkedett.

A Deutsche Telekom mostantól a legértékesebb európai márkának számít, hiszen az összesített rangsorban a 11. pozíciót foglalja el, ami 16%-os növekedést jelent, összesen 85,3 milliárd dollár értékben.

Az Instagram a 12. helyen áll (79,9 milliárd dollár). Az Industrial and Commercial Bank of China (ICBC) és a China Construction Bank a 13., illetve a 14. helyet szerezte meg 79,1 milliárd dollárral, illetve 78 milliárd dollárral. Ugyancsak Kínából az Agricultural Bank of China a 16. (70,2 milliárd dollár), a Bank of China pedig a 19. (63,8 milliárd dollár) lett.

A Verizon a 15. helyen áll, piaci értéke 72,3 milliárd dollár, ami 1%-os növekedést jelent. Ezzel szemben a 17. helyezett, az amerikai Home Depot, piaci értéke 65,1 milliárd dollárra nőtt, ami 23%-os emelkedést tükröz.

A japán autóipari márkák közül a Toyota emelkedett ki, elnyerve a rangos 18. helyet 64,7 milliárd dolláros értékével. Ez a szám lenyűgöző 23 százalékos növekedést tükröz a márka értékében.

A 20-as rangsort a kínai Moutai zárja, amelynek márkaértéke 17 százalékkal nőtt, elérve ezzel a lenyűgöző 58,4 milliárd dollárt.

Az első ötszázban 193 amerikai márka található, ők adják az ötszáz cég együttes márkaértékének több mint a felét. Kínát 69, Németországot 27 márka képviseli a rangsorban, ami az összérték 15, illetve 6 százaléka.

A Brand Finance szerint a világ 500 legértékesebb márkájának összértéke az elmúlt egy évben 10 százalékkal, csaknem 9500 milliárd dollárra nőtt.

Related posts