"Látni sem szeretném" - Hamilton véleménye szerint a kemény sportolók nem élnek az F1 legújabb innovációival.


Az elmúlt hétvégén megrendezett Bahreini Nagydíjon George Russell volt az első versenyző, aki éles körülmények között tesztelte a hűtőmellényt, mely a pilótáknak nyújt segítséget a tikkasztó hőségben zajló futamok alatt. Lewis Hamilton viszont határozottan elutasítja a használatát, mivel véleménye szerint az F1-ben a legjobban felkészült sportolóknak fizikailag kell megbirkózniuk a forró időjárással.

Az idei szezontól engedélyezi az FIA egy a szövetség által jóváhagyott hűtőmellény használatát a versenyzők számára. Az ötlet a 2023-as Katari Nagydíj tapasztalatai nyomán öltött formát, ahol az extrém hőség és a folyamatos határon való autózás nyomán a verseny végén több pilóta is ájulásközeli fizikális állapotban parkolt le a bokszutcában.

Az akkumulátor által működtetett mellény egyelőre nem kötelező, ám az olyan események során, amikor 30,5°C fölé kúszik a levegő hőmérséklete, a versenyzők választhatnak, hogy felveszik azt, vagy helyette, hogy ne érje hátrány a használóit, 500 grammos ballasztot helyeztetnek el az autójukban - írja a planetf1, hozzátéve, hogy a mellény tömege valójában jóval meghaladja a fél kilogrammot.

Bár a naplemente után rendezett Bahreini Nagydíjon nem érte el a hőmérséklet ezt a tartományt, így ballasztot sem kellett használnia senkinek, Russell a Mercedesnél kísérleti jelleggel mégis kipróbálta a mellényt a futamon az overallja alatt. Bár egyes versenyzők, mint Esteban Ocon és Lance Stroll a hírek szerint egyelőre kényelmetlennek érzik a használatát, Russellnek elmondása szerint inkább pozitív tapasztalatai voltak vele Szahírban.

"Határozottan éreztem a különbséget, amikor elindult a hideg víz áramlása. A verseny elején 16°C-os víz keringett a testem körül, ami igazán üdítő érzés volt egy 50°C-ra izzított pilótafülkében" - mondta Russell.

"Azt hiszem, bizonyos versenyzőknek nehézséget okozott, de mi már fejlesztjük a saját verziónkat ami néhány hét múlva megérkezik. Bahreinben nekem nem igazán okozott kényelmetlenséget, mert az egy lassú pálya, de a gyors kanyarokkal tűzdelt Dzsiddában már más lehet a helyzet, amikor az a rengeteg cső körülveszi a bordáimat."

A hagyományos értékeket képviselő Lewis Hamilton nem igazán lelkesedett a hűtőmellény ötlete iránt. Véleménye szerint a versenyzők egyik legnagyobb kihívása, hogy az autóban hűtőberendezés nélkül is megőrizzék fittségüket. A Ferrari pilótája először megdöbbenve hallotta, hogy Russell, aki a Szahírban a második helyen végzett, önként vállalta a hűtőmellény használatát, még a vele járó súlyhátrányt is figyelembe véve, ami Hamilton szerint körülbelül öt kilót jelentett.

"Én karrierem során csak két versenyen szembesültem szélsőséges körülményekkel. Az egyik az első évemben [2007-ben], Malajziában történt, amikor nem működött az ivókészülékem, és dehidratálódtam a verseny végére. Emellett pedig a tavalyi szingapúri verseny volt brutális. De én élvezem ezt. Nekünk kellene lennünk a legjobb atlétáknak, a csúcsok csúcsának. Szükség is van a kemény körülményekre. Az autók pedig könnyebben vezethetők, mint amikor én kezdtem az F1-ben, sokkal nehezebbé váltak azóta" - mutatott rá Hamilton.

"Ha egy mód van rá, nem akarom használni. Inkább azzal foglalkoznék, hogyan készítsem fel magam jobban, hogyan hidratáljam magam jobban, a hűtőmellényt pedig csak a verseny előtt használom."

Természetesen, mindannyian átéljük néha a kimerültséget, és senki sem szeretné, ha a versenyzők elájulnának Katarban. Ott is zajlott egy verseny, amely a rendkívüli hőség próbatételévé vált a mezőny számára, de sajnos én nem tudtam részt venni, így ezt a tapasztalatot nem élhettem át. Jó dolog, hogy rendelkezésünkre áll a megfelelő technológia, de számomra nem vonzó, hogy ilyesmit lássak a saját autómban. Ez csupán az én személyes nézőpontom.

Related posts