Lando Norris két hónapos kihagyás után ismét a dobogó legfelső fokára állhatott az F1 versenypályáin; a Mercedes csapatának pedig nem volt szerencséje ezúttal, hiszen teljesen nullázniuk kellett.


A McLaren brit versenyzője, Lando Norris nyerte a Formula-1-es Monacói Nagydíjat. A második Charles Leclerc lett a Ferrarival, a dobogó legalsó fokára pedig Oscar Piastri állhatott fel a másik McLarennel. Norris az idénynyitó Ausztrál Nagydíj óta (március 16.) először nyert a szériában, összességében ez volt a hatodik győzelme az F1-ben. A címvédő és négyszeres világbajnok Max Verstappen a negyedik helyen ért célba.

A szezon nyitó hét versenye az izgalmak tűzijátékát hozta, ahol a címvédő és négyszeres világbajnok Max Verstappen a legjobb formáját hozva próbálta megnehezíteni a mezőny legnagyobb erejével rendelkező McLaren-pilótáknak, Lando Norrisnak és Oscar Piastrinak az életét. Max többször is bizonyította tehetségét, hiszen Japánban, valamint az elmúlt hétvégén Imolában is lenyűgöző teljesítménnyel rukkolt elő.

Aztán a pilóták megérkeztek Monte-Carlóba, ahol a Red Bull kicsit elveszett, még a holland sztárpilóta sem tudta odavarázsolni a kocsit az első két sorba (aztán Lewis Hamilton büntetése miatt az ölébe hullott a negyedik rajtkocka).

A Ferrari, amely az utóbbi időszakban többnyire a szenvedésről volt híres, végre visszanyerte önbizalmát az utcai pályán. Charles Leclerc, a hazai közönség előtt versenyző pilóta, mindhárom szabadedzésen kiemelkedően teljesített, és szinte a pole pozíciót is megkaparintotta. Azonban a szombati időmérő edzésre berobbanó Lando Norris meglepte őt: élete egyik legjobb körét futotta, amely során új pályarekordot állított fel, így legyőzte a konkurenciát.

A Monacói Nagydíjat évről évre számos kritika éri, hiszen a keskeny pálya miatt az előzés szinte lehetetlenné válik. Ennek következtében a versenyek gyakran unalmas vonatozásokká alakulnak a rajt után. A helyzet orvoslására a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a 2025-ös futamra kötelezővé tette, hogy minden pilóta legalább két kerékcserét végezzen. Remélték, hogy ezzel izgalmat és dinamizmust csempésznek a boxutcán kívüli versengésbe. Sajnos, a várakozások ellenére, ez a lépés sem hozta meg a kívánt változást.

Monacóban a nagy rajtbaleset mindig benne van a pakliban, de ezúttal elkerültük a drámai jeleneteket (ellentétben az F2-es futammal). Charles Leclerc rendkívül agresszív stílusával sok izgalmat hozott, de Lando Norrisnak keményen kellett harcolnia a pozíciójáért, még az első kanyarban is elcsúszott egy picit az első kerekeivel, de végül sikerült megőriznie az élen lévő helyét. A mezőny hátsó részén Kimi Antonelli és Gabriel Bortoleto vívtak heves csatát, amelynek végén Antonelli sajnálatos módon a TecPro falhoz terelte riválisát az alagút előtt, de Bortoleto szerencsére folytatni tudta a versenyt. A virtuális biztonsági autó bevezetésének azok örülhettek, akik már az első kör végén teljesítették a kerékcseréjüket, köztük volt Cuki Júnoda is a Red Bull színeiben.

Nem sokkal később Pierre Gasly (Alpine) hátulról nekihajtott a japán pilóta autójának, miután kijöttek az alagútból. Ennek következtében a jobb első kerék kitört, és a francia versenyző kénytelen volt feladni a versenyt. Visszagurult a boxba, ahol az ő hibája miatt néhány pillanatra le is zárták a területet, mivel nem tudott önerőből megállni a saját helyén.

A 20. kör tájékán a verseny élmezőnye már túlesett az első kerékcseréjén, ám Piastrinak nem sikerült megelőznie Leclerc-t, mivel a boxkiállása lassabbra sikeredett a vártnál. Verstappen a vezetésben maradt, abban bízva, hogy valamilyen baleset ad lehetőséget számára, hogy beugorjon Piastri elé. Végül nem történt semmi váratlan, így a holland a negyedik pozícióban folytatta a versenyt.

Az első kerékcserék után sem történt sok izgalom, a pontszerző helyeken csak azért történt változás, mert egy technikai hiba miatt Fernando Alonsónak ki kellett szállnia a buliból.

George Russell volt az első, aki megunta a vonatozást, és amikor kilépett az alagútból, egyszerűen átvágta a pályát, hogy megelőzze Alex Albont. A brit magyarázata szerint a lépése a balesetek elkerülésére irányult, de mindenki látta, hogy valójában inkább az ötmásodperces időbüntetést vállalta be, mintsem tovább szenvedjen a Williams mögött. A versenybírák azonban nem dőltek be a trükkjének, és boxutca-áthajtásos büntetéssel sújtották.

Nem sokkal később Antonelli, a csapattársa, szintén átvágta a pályát, ám azonnal figyelmeztették a fülén keresztül, hogy engedje vissza Albont maga elé, különben őt is megbüntethetik.

A verseny végjátékában Leclerc teljes gázzal nekirontott Norrisnak, mindenét egy lapra téve, hiszen az volt a célja, hogy rákényszerítse a brit versenyzőt egy hiba elkövetésére. Norrist azonban feltartotta az előtte haladó Verstappen, aki a második kerékcseréjét sokáig húzta. A helyzet hasonló volt, mint az első boxkiállásoknál: Verstappen arra várt, hogy egy biztonsági autós szakasz adjon neki lehetőséget arra, hogy legalább Piastrit megelőzze.

A monacói versenyzőnek nem sikerült megőriznie az előnyét, mivel a végén Piastri utolérte, ami miatt folyamatosan a tükrét kellett figyelnie az utolsó körökben. Ezzel szemben Norris megnyerte idei második versenyét, ami összességében a hatodik győzelmét jelenti a Forma-1 történetében.

A Mercedes csapata Monte-Carlóban teljesen csalódást keltően szerepelt, hiszen az időmérő edzés után egyetlen pontot sem sikerült összegyűjteniük (Russell végül a 11. helyen végzett). Ezzel szemben Isack Hadjar remek teljesítményt nyújtott, és a fiatal francia újonc a Racing Bullst-t a hatodik helyre juttatta.

Related posts