Sokan talán nem sejtik, de a megfizethető használt autókban valójában egy igazi szakértői hajtás rejlik.


Ha olyan személyautót keresünk, amely képes megbirkózni a hazai nehezen járható utak kihívásaival, miközben esztétikus megjelenéssel és kedvező árral rendelkezik, akkor érdemes ezt a típust fontolóra venni.

Az Alfa Romeo kevesek választása, sokan kerülik mint ördög a tömjénfüstöt, és még a rajongók is beismerik: joggal. Az olasz gyártó története tele van makrancos, magas karbantartási igényű típusokkal, amelyek közül csak az igazi avatott rajongók tudják kimazsolázni a mindennapokban használható darabokat.

Ezért a korukhoz viszonyítva meglehetősen kedvező áron kínálják az Alfa Romeo használtautókat. A márka átlagához képest jelentős mennyiségben (összesen 673 000 példány) készült 156-os modellek gyakran egymillió forint alatti árcédulával szerepelnek a piacon, ami vonzó lehetőséget teremt a vásárlók számára.

Az elvetemült rajongókon kívül ki vágyik egy ilyen járműre? Nos, azok, akiknek szükségük van egy kifinomult összkerékhajtással ellátott, ugyanakkor takarékos, de mégis erőteljes dízelautóra. Legyen szó szórakozásról, vontatásról vagy bármilyen kihívásról. Különösen figyelemre méltó a Crosswagon Q4, amely egyedülálló Torsen-hajtásrendszert rejt magában, biztosítva ezzel a kiváló tapadást és stabilitást minden körülmény között.

Ez a jármű egy autentikus terepes kombi volt, abból az időszakból, amikor a gyártók még nem a szabadidőautók tömegtermelésére összpontosítottak. Valóban, a céljára tökéletesen alkalmas volt, és meglepő módon a terepjáró képessége még ma is felülmúlja sok modern, aszfaltra tervezett szabadidőautóét.

A két tengely közötti erőelosztást a Torsen C differenciálmű végzi el, ami a Q4 rendszer szívét képezi. Alaphelyzetben a 150 lóerős és 305 Nm maximális nyomatékot biztosító dízelmotor teljesítményét 48-52 arányban osztja el. Amennyiben a kerekek megcsúsznak, a hajtás dinamikusan reagál, és a nyomatékérzékelőként funkcionáló rendszer módosítja az erőelosztást, így a jobb tapadással bíró tengelyhez juttatja a szükséges nyomatékot.

A hátsó tengelyre az erő minimum 40, maximum pedig 80 százalékát lehet eljuttatni. Ennek köszönhetően az autó még nagy sebességnél is, murvás úton kanyarodva is tökéletesen semleges reakciókat mutat.

A hajtásról egy igencsak erőteljes, 150 lóerős négyhengeres turbódízel motor gondoskodik, amely az 1,9 JTD 16 szelepes változat. Ez a motor nem csupán a kategória tipikus gyengeségeit képes átvészelni, hanem egy stabil és megbízható teljesítményt is nyújt. Persze, a típus esetében nem mentes a futómű, az elektronikai rendszerek és a korrózióval kapcsolatos problémáktól sem, de ha a vidéki dűlők között, olasz eleganciával szeretnénk rakományt szállítani, akkor ez a jármű tökéletes választás lehet.

Az Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4 nem csupán emelt hasmagasságával és terepes megjelenésével tűnik ki, hanem a stílusos megoldásai miatt is. A kedvezőbb árkategóriában azonban más autók is felfedezhetők, mint például a Passat B5/B5.5, amely szintén a torsen-hajtás előnyeit kínálja. Ezek a modellek izgalmas alternatívát nyújtanak a kalandvágyó autósok számára, akik nem akarnak lemondani a teljesítményről és a megbízhatóságról.

"A 4Motion felirat ne tévesszen meg benneteket, ez nem Haldex-kuplungos, eredendően csak elöl hajtó autó, hanem állandó négykerék-hajtású. A mindkét oldalra kivezetett kipufogóból felirat nélkül is megismerni a 4×4-es Passatokat, mert a kardántengely hátsó részének a V-alakban szétnyíló kipufogócsövekkel csináltak helyet." - írtuk a típusról szóló használtautós anyagunkban.

Related posts