Al Rajhi ismét az élen áll a Dakaron – a Toyota győzelme szinte biztosra vehető.


A Dakar versenyének utolsó előtti napján ismét a Ford diadalmaskodott, ezúttal Mattias Ekström volt a leggyorsabb a szakaszon. A motorosok mezőnyében pedig Tosha Schareina érkezett elsőként a célba.

Valószínűleg minden versenyző némi gyomorideggel rajtolt el ma a Dakar utolsó előtti szakaszán, ahol három különböző útvonalon mentek a motorosok, az autósok és a kamionok, a táv pedig közel 300 kilométer volt a dűnék között, ahol nem lehet biztosra menni, mivel bármelyik pillanatban semmivé válhat az eddigi kilenc szakaszon elvégzett munka.

A rajt nem éppen a legsimábban zajlott, hiszen a vastag köd miatt a résztvevőknek várakozniuk kellett. Míg néhányan taktikáztak, mások nem ismerve a félelmet, mindenüket beleadták a táv teljesítésébe. Mattias Ekströmnek különösen nehéz dolga volt: a mögötte loholó Nasser Al-Attyiah folyamatosan a sarkában járt, miközben előtte két Toyota autózott, akiket csak akkor tudott megelőzni, ha valamilyen problémájuk adódik. Ekström azonban nem ijedt meg a kihívástól: ügyesen navigálta át magát a nehézségeken, és végül megnyerte a szakaszt. Ezzel a Ford számára újra felcsillant a remény, hiszen Nani Roma után ismét a legjobbnak bizonyult egy Dakar-szakaszon. Az M-Sport számára ez igazi ünnep volt, hiszen az új autó debütálása során két szakaszgyőzelmet szerezni már önmagában is fantasztikus teljesítmény, míg az összetett harmadik hely elérése igazi csemege lenne a tortán.

Nasser Al-Attiyahnak viszont támadni kellett, egyrészt a negyedik hely neki nem jó eredmény, másrészt a Daciának is nagyon kellett a dobogó, harmadrészt pedig szívesen gondolunk mögé némi vetélkedést a Dacia mögött álló Prodrive és az M-Sport közé. A katari nem is ment rosszul, de 41 másodperccel Ekström mögött ért célba, így nőtt az olló közte és a svéd között.

A Toyota háziverseny izgalmas fordulója zajlott, ahol Henk Lategan, aki viszonylag kevés sivatagi tapasztalattal rendelkezik, próbálta megállni a helyét. Ezzel szemben Yazeed Al Rajhi mesterien navigált a hazai dűnék között a Hilux volánjánál. A verseny végére Al Rajhi a harmadik helyen végzett, míg Lategan, bármennyire is küzdött becsülettel, végül 10 perc hátrányt szenvedett el Ekströmtól, és 8 percet a márkatársától. Ez a teljesítmény ismételten elvette tőle a vezetést, és most 6 perc 11 másodperces hátrányban van. A zárónap 61 kilométeres távján elvileg elegendő lehet a hátrány ledolgozására, de mivel a szakasz a dűnék között zajlik, a célvonalig csak óvatosan lehet tervezni. A Toyota győzelme azonban rendkívül valószínű, hiszen a harmadik helyezett Ekströmnek 22 perc 34 másodpercet, míg a negyedik Al-Attyiahnek 26 perc 50 másodpercet kellene faragnia ahhoz, hogy megverje a márkát.

A motorosoknál Tosha Schareina mindent megtett, hogy csökkentse a különbséget a vezető Sandershez képest. A spanyol nyert Benavides és Van Beveren előtt, Sanders pedig hatodik lett hét és fél perc különbséggel. Összetettben így a KTM versenyzőjének előnye pontosan 9 perc Schareina és közel 16 perc a harmadik Van Beveren előtt.

Sajnos az Original By Motul versenyében is változás történt a vezető pozícióban. Benjamin Melot a 14. helyen végzett ma, míg Gyenes Emánuel a 28. helyen zárta a napot. Ezzel a francia versenyző átvette a vezetést, de mindössze egy perc választja el őket egymástól. Holnap mindenképpen szurkolnunk kell az erdélyi magyar motorosnak!

A kamionok kategóriájában Martin Macik már napok óta őrzi a két órás előnyét, és ma sikerült is azt növelnie, hiszen megnyerte a szakaszt. Szinte már túlzás lenne állítani, hogy a zárónapon akár tolatva is megnyerhetné a Dakart, hiszen jelenleg 2 óra 25 perces előnnyel vezet Mitchel Van Den Brink előtt.

Related posts