Újabb remény kelt életre az arnóti közlekedési zűrzavar csökkentése érdekében: áprilisra tervezik a körforgalom átépítését.


A Miskolc környéki autósok számára igazi kihívást jelent az arnóti-felsőzsolcai körforgalom, amelyet már sokan csak dugók poklának neveznek. Az Építési és Közlekedési Minisztérium új megoldási javaslattal állt elő, amely a körforgalom átalakítását célozza. E lépés célja, hogy enyhítse a forgalmi torlódásokat, amelyek az M30-as autópálya lezárása következtében alakultak ki a térségben. A közlekedési helyzet javítása érdekében a tervezett átalakítások remélhetőleg segítenek a zökkenőmentesebb közlekedés megteremtésében.

A tervek alapján, amelyeket a szikszói lakossági fórum keretein belül mutattak be, az arnóti körforgalom belső részeit szélesítik ki, lehetővé téve, hogy a 3-as főúton érkező járművek két sávon haladhassanak be. Az egyik sáv kifejezetten a Miskolc és az M30-as irányába tartó forgalom számára lesz fenntartva. Eközben a 37-es útról érkező forgalmat a belső sávra irányítják, így a 3-as úton érkezőknek folyamatos áthaladási lehetőségük nyílik - legalábbis a tervek szerint.

A márciusban megkezdődő munkálatok várhatóan április első hetére fejeződnek be, és addig az ideiglenes forgalmi rend érvényben marad, amíg az M30-as útszakasz helyreállítása be nem fejeződik. Csöbör Katalin országgyűlési képviselő ezt a megoldást saját kérésére kialakított fejlesztésként mutatja be, a szakértők pedig hangsúlyozzák, hogy ez a megoldás "gyorsan megvalósítható, és nem terheli meg a forgalmat más területeken".

A helyzet előzménye, hogy 2024 februárjában az M30-as autópálya Miskolc-Szikszó közötti szakaszán egy 150 méteres részen megcsúszott az út, ami miatt a teljes forgalmat a környező utakra kellett terelni. A megnövekedett forgalom azóta is jelentős fennakadásokat okoz a környék településein, és rendszeresen alakulnak ki félórás dugók a térségben. Gyors megoldás ott nem jött össze, októberre ígérik, hogy másfél éves kihagyás után újra megindulhat a forgalom, ez ügyben Lázár a kivitelező Strabagot az országból való kitiltással is fenyegette.

A lakossági fórumon Lázár János miniszter egyébként azt is megígérte, hogy megvizsgálják a megyei matricák tulajdonosainak kártalanítási lehetőségeit is - bár ennek részleteiről egyelőre nem született döntés.

Az új forgalmi rend hatékonyságát, és hogy valóban orvosolja-e az elmúlt egy évben felmerült problémákat, vagy csupán újabb fejezetet nyit a térség közlekedési nehézségeinek történetében, április első hetében, a gyakorlat fogja igazán felfedni.

Related posts