Debrecen számára óriási anyagi előnyöket jelent a számos gigagyár megjelenése. A város gazdasági fejlődése szempontjából ez a trend rendkívül kedvező, hiszen a jelentős beruházások nemcsak a munkahelyteremtésben, hanem a helyi közösségek fejlődésében is k

A cívisváros, Debrecen, a hazai települések mezőnyében kiemelkedő pozíciót foglal el, hiszen a hajdúsági megyeszékhely költségvetésének főösszege 2025-re megközelíti a 300 milliárd forintot. Ez a szám a vidéki önkormányzatok körében szinte páratlan, hiszen sokan nem is álmodhatnak ilyen magas forrással. Debrecen bővülő büdzséje az élénk gazdasági aktivitásnak és a folyamatosan növekvő számú gyárnak köszönhető, amelyek jelentős mértékben hozzájárulnak a város fejlődéséhez.
Jelen pillanatban a hazai települések költségvetéseinek elfogadása zajlik, ám a legtöbb település még nem tette közzé, hogy mekkora bevételt és kiadást tervez 2025-re. Az azonban már most látszik, hogy Hajdú-Bihar vármegye székhelyének büdzséje fölé egyik település sem valószínű, hogy elér. A Dehir által készített összegzés alapján Debrecen költségvetésének mérlegfőösszege 2025-ben várhatóan 289,9 milliárd forint lesz, ami egy 200 ezres város esetében rendkívül jelentős összeg. Összehasonlításképpen, a második legnagyobb lakossággal bíró Szeged költségvetése idén csupán 122 milliárd forint körül mozog.
A Dehir által közzétett információk alapján Hajdú-Bihar vármegye székhelyének költségvetése 2025-re 289,9 milliárd forintra emelkedik, ami figyelemre méltó szám egy 200 ezres város esetében. Érdemes megjegyezni, hogy ez az összeg egy évvel korábban még 27 százalékkal alacsonyabb volt. A lakosságot tekintve a következő helyezett, Szeged, költségvetése idén 122 milliárd forint körül alakul.
A szóban forgó Szeged idén a helyi iparűzési adóból 19,4 milliárd forint bevételt prognosztizál, míg a Mercedes központjaként ismert Kecskemét 20 milliárdra számít. Az elmúlt években számos nemzetközi vállalat választotta ezeket a városokat telephelyének, és közülük több már 2025-re készül a termelés megkezdésére. A BMW gyár ősszel elindítja új modelljének sorozatgyártását, míg a város déli gazdasági zónájában található kínai tulajdonú CATL is idén üzembe helyezi akkumulátorgyárát.
Debrecen hipabevétele több mint négyszeresére nőtt az elmúlt tíz évben.
Még látványosabb azonban város fejlődése, ha hosszabb időtávon vizsgáljuk. 2014-ben mindössze 10 milliárd forint volt az iparűzési adóbevétele,
Ennek ellenére van néhány hátránya, mivel az önkormányzatoknak folyamatosan növekvő összegeket kell befizetniük az államkasszába szolidaritási hozzájárulási adó formájában. 2025-re már 10,4 milliárd forintra rúg ez az összeg. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy az államtól érkező normatív és beruházási támogatások jelentősen meghaladják ezt a kötelezettséget.