A Nissan legújabb reklámja hatalmas felháborodást keltett, és a hírességek sorra reagálnak a váratlan botrányra.


Botrányos reklámot prezentált a Nissan, amin nagyon sokan, köztük rengeteg celeb is kiakadt.

A Nissan új reklámkampánya hatalmas felháborodást keltett Magyarországon. A cég Ganxsta Zolee-t és Stohl Andrást választotta a hirdetései arcaiként, akik olyan, a férfiak tréfáira építő üzeneteket tettek közzé, hogy az akár apukahumorral fűszerezett Facebook-oldalak, vagy éppen a kisiskolás fiúk is megirigyelhetnék. A kampány visszatérő motívumai között szerepelnek a nőkkel kapcsolatos pejoratív kijelentések, mint például, hogy „buták”, vagy hogy „nem tudnak vezetni”, emellett pedig gyakran találkozhatunk erotikus áthallásokkal is. A 444.hu részletesen elemezte a jelenséget, rávilágítva a problémás tartalmakra és azok társadalmi hatásaira.

A reklám ügyében a "Nem tehetsz róla, tehetsz ellene" nevű szervezet felvette a kapcsolatot a Nissan képviselőivel. Az európai régió kommunikációs alelnöke megerősítette, hogy a kampányt a független magyarországi importőr indította, ám a Nissan nem hagyta azt jóvá. Továbbá jelezte, hogy a vállalat kérte a reklám azonnali eltávolítását minden médiából, amelynek végrehajtása jelenleg is folyamatban van – írja a Blikk. A Nissan elmondta, hogy sok megkeresést kaptak a hirdetéssel kapcsolatban, és kérték a közönségtől a megértést és elnézést a kellemetlenségekért.

De nemcsak a női erőszak ellen küzdő szervezetnél, hanem az autós újságírás hazai legendájánál is kicsapta a biztosítékot. Az Árulókban is feltűnő Vályi István hosszú Facebook-bejegyzésben számolt be csalódottságáról.

"Primitív, ostoba és végtelenségig prosztó. Régen a Nissan nem erről szólt. Remélem eljut az európai központba is, ha már volt olyan hülye, aki jóváhagyta és aki szerint ez vicces és ez ösztönzi majd vásárlásra a vevőket. 2025-ben" - írja Vályi, aki huszonéves marketinges és újságírói tapasztalata alapján úgy látja, aki ezt kitalálta és leokézta, "az a létező legmesszebb van attól, amire azt mondhatánk ma, hogy intelligens ember".

A nagy port kavaró reklámokról a Rádió 1 reggeli műsorában is beszéltek Sebestyén Balázsék. Ügyeletes nőként Ráskó Eszter úgy látja, hogy bár a humor szubjektív dolog, és bár nem érzi magát sértve, nagyon könnyű ennél sokkal jobbat csinálni, míg Sebestyén Balázs szerint a politikai korrektség mindent elsöpör, és további hasonló szexista autóreklámokat hoz példának Németországból.

A műsorvezetők egyetértettek abban, hogy a rossz reklám is lehet értékes, hiszen sokakat megmozgat, és beszédtémát ad. "Szerintem egyszerűen nem tudtok parkolni. Ahogyan mi sem vagyunk képesek több dologra figyelni, úgy ti sem tudtok a parkolóhelyekkel bánni. Vannak olyan helyzetek, ahol a píszí sem segít" - zárta le a diskurzust Sebestyén Balázs egy csipkelődő megjegyzéssel. Ezt követően Ráskó Eszter egy parkolási versennyel hívta ki kollégáját, hogy bizonyítsák be, ki a jobb a volán mögött.

Related posts