A rali-vb történetében végre megszakadt egy hosszú ideje tartó átok.
Az utolsó versenyre maradt a bajnokavatás a rali csúcskategóriájában. A győztes egy olyan versenyző lett, aki korábban már többször is közel járt a bajnoki címhez, de eddig mindig elkerülte a végső diadal.
A Forma-1-től eltérően a rali-világbajnokság (WRC) izgalmai az utolsó versenyre, a nemrégiben befejeződött Japán-ralira maradtak, ahol Thierry Neuville diadalmaskodott. Ez a győzelem nem csupán egy újabb trófea, hanem a 36 éves belga versenyző számára pályafutása csúcsának elérését is jelenti, hiszen most először tudta megnyerni a világbajnoki címet.
A Hyundai versenyzője és navigátora, Martijn Wydaghe négy gyorsasági szakasszal a vége előtt már világbajnoknak érezhette magát, egyetlen riválisa, Ott Tänak és Martin Järveoja kettőse ugyanis a vasárnapi első szakaszon balesetet szenvedett és kiesett.
Neuville számára elegendő volt, hogy a viadal során a hatodik helyen végezzen ahhoz, hogy megszerezze a világbajnoki címet.
Neuville 2012 óta folyamatosan részt vesz a rali-vb versenyein, és most, a tizenharmadik teljes idényében végre elérte a kiérdemelt sikert. Az ő története jól tükrözi a kitartás és a kemény munka fontosságát: eddig ötször állhatott a második helyen (2013, 2016, 2017, 2018, 2019), és három alkalommal a harmadik helyezést is megszerezte (2021, 2022, 2023). A bajnoki cím megszerzése egy hosszú és kihívásokkal teli út végére állt, amely során nemcsak tehetségét, hanem eltökéltségét is bizonyította.
A Japán-ralit Elfyn Evans zsebelte be a Toyotával, megelőzve csapattársát, a nyolcszoros világbajnok Sébastien Ogier-t. Ezzel a bravúrral a japán autógyártó a konstruktőri pontverseny élére került, mindössze három ponttal megelőzve a Hyundait.
A Japán-rali végeredménye (21 gyorsasági szakasz, 302,59 km, a dobogósok):