Íme néhány hasznos tipp, amelyek segíthetnek a repülőgép-baleset túlélésében: 1. **Ismerd meg a vészhelyzeti eljárásokat**: Mielőtt felszállnál, érdemes áttanulmányozni a repülőgépen található vészhelyzeti útmutatókat. Tudd, hol találhatóak a kijáratok é


A repülőgép-balesetek során a túlélési esélyek nem csupán az ülés pozíciójától függnek, azonban a hátsó üléseken helyet foglalók statisztikai szempontból némileg kedvezőbb helyzetben lehetnek. Kulcsfontosságú a gyors evakuálás, ezért érdemes alaposan megfontolni a vészkijáratok elhelyezkedését is a helyválasztás során.

Sokan valószínűleg találkoztak már azzal a hiedelemmel, miszerint a repülőgép hátsó része a legbiztonságosabb hely az utasok számára. Azonban a valóság ennél sokkal bonyolultabb. Bár a légi balesetek többsége túlélhető, a túlélés esélye nem csupán az ülés pozíciójától függ. Habár az ülőhely elhelyezkedése valóban jelentős szerepet játszhat, sok más tényező is befolyásolja a kimenetet – állítja a VG.

Egy 2015-ös Time magazin elemzése, amely az 1985 és 2000 közötti légi baleseteket kutatta, érdekes megállapításokat tett a különböző üléstípusok halálozási arányairól. A hátsó részben foglalt helyekkel rendelkező utasok körében a halálozási arány összességében 32% volt, míg az első és középső szekciókban ez az arány 39%-ra emelkedett. A legkedvezőbb helyzetben a hátsó- és középső ülések foglalói voltak, hiszen náluk csupán 28%-os halálozási arányt regisztráltak. Ezzel szemben a legnagyobb kockázatot a folyosó melletti középső ülések jelentették, ahol a halálozási arány elérte a 44%-ot.

Két friss repülőgép-baleset – az Azerbaijan Airlines és a Jeju Air szomorú eseménye – újra hangsúlyozza azt az elgondolást, miszerint a repülőgép hátsó szakasza általában biztonságosabb, mint az orr rész.

A dél-koreai Jeju Air Boeing 737-800-as repülőgépe balesetet szenvedett a Muan nemzetközi repülőtéren, mely Dél-Jeolla tartományban található. A fedélzeten összesen 288 személy tartózkodott. A tragikus eseményből egyedül egy utaskísérő került ki élve, ő a repülőgép hátsó részében foglalt helyet.

Az azeri repülőgép balesetéből 29 ember került ki épségben, mindannyian a hátsó szakaszban ültek.

Ám a repülésbiztonsági szakértők szerint a helyzet ennél azért komplexebb. Hassan Shahidi, a Flight Safety Foundation elnöke szerint nincsenek megbízható adatok, amelyek összefüggést mutatnának az ülések pozíciója és a túlélés esélyei között. Minden baleset más, és az adott helyzet határozza meg, hogy melyik ülés biztosítja a legjobb esélyt a túlélésre. Ed Galea, a londoni Greenwichi Egyetem professzora szintén megerősítette, hogy

"Nincs olyan, hogy varázslatos vagy tökéletesen biztonságos ülés."

Azonban a szakértők abban egyetértenek, hogy a repülőgépről való gyors kijutás kritikus tényező. Galea kutatásai azt mutatják, hogy azoknak van a legjobb esélyük a túlélésre, akik a vészkijáratok közelében ülnek. Az ablak melletti ülések viszont kevésbé előnyösek.

"Én egy alternatív járatot keresnék" - ajánlotta Galea, aki hangsúlyozta, hogy a felkészülés, a biztonsági előírások alapos megértése, valamint az evakuálás gyorsasága kulcsfontosságú tényezők. A túlélés nagymértékben függ attól is, hogy az utasok miként kezelik a biztonsági övet, hogyan közelítik meg a vészkijáratokat, és hogy mennyire hajlandók lemondani a csomagjaikról.

A repülőgép-balesetek túlnyomó többsége túlélhető, és az emberek nagy része túl is éli. A modern repülőgépek biztonsági rendszerei már olyan szinten vannak, hogy képesek kibírni az igazán súlyos erőhatásokat is. Az evakuálás azonban továbbra is kritikus fontosságú marad.

Related posts