Ez a kompakt Audi kifejezetten a magyar utakon való kalandozásokra lett tervezve.


Hogy mennyire sikerül a küldetése, és hogy miért nem igazi Allroad az emelt Audi A3-as, az a tesztből kiderül!

Az Audi A3 mindig a konzervatív, de markánsan sportos prémium kompakt zászlaját tartotta magasba. Ez a negyedik generáció esetén sincs másként. Alapjait az MQB Evo padlólemez adja, így közvetlen rokonai a Volkswagen Golf VIII, a Seat Leon, és a Škoda Octavia negyedik generációja.

Megjelenését tekintve kétségtelen, hogy ez a legagresszívebb interpretáció, amelyet a klasszikus ötajtós sziluettre a német tervezők mertek rászerkeszteni. Határozott, éles vonalakkal megrajzolt, hűvös aurájú jármű, amely lényegében csak felfrissítette az elődje vonásait. Ha összehasonlítjuk a 2020 előtti verzióval, a látvány nagyjából hasonló maradt, csupán a fényszórók kaptak egy még karakteresebb, élesebb formát, a hűtőrács pedig még impozánsabb lett, míg a kamu légbeömlők száma és határozottsága is megnövekedett.

Ez a jelenség, amely már nem fokozható, egyértelműen tükröződik az új Audi A5-A6 pároson is. A végtelenül élesített, szögletes lámpák és a hatalmas hűtőrácsok kora végleg lezárult. Az A3 talán az utolsó mohikán a stílus ezen irányzatának képviseletében.

Mit hozott magával a ráncfelvarrás? A fényszórók terén jelentős újításokkal találkozhatunk, hiszen az Audi A3 mostantól digitális, variálható nappali világítással büszkélkedhet. A fedélzeti menüben négy különböző rajzolat közül választhatunk, így személyre szabhatjuk a 24 pixelből álló LED-es nappali menetfény megjelenését. Továbbá, az Audi A3 Allstreet alapfelszereltsége 17 colos keréktárcsákkal érkezik, és a szabad hasmagassága is 30 mm-rel megnövekedett, ami még inkább fokozza a jármű terepképességeit.

A konfigurátorban szerencsére igazán lenyűgöző árnyalatok sorakoznak, egy ilyen autót kár lenne egyszínű szürkében megrendelni. A tesztautó piton-sárga metálfényezése például 360 ezer forintot kóstál.

A terepjárós megjelenést a "off-road" ezüst betétekkel díszített stílusú lökhárítók, kontrasztos kerékívek és a sima kivitelhez képest megemelt hűtőrács hangsúlyozza. Érdekes módon ez a hűtőrács a frissítés előtti modellhez hasonlít leginkább, nem pedig az új, átlagos kivitelhez. Az utóbbinál a márkalogó egy kicsit feljebb került, így csak félig látható a hűtőrácson, amely szélesebb és keskenyebb is az Allstreet verziónál.

Related posts