Az Xbox vezetője bejelentette, hogy a cég részéről véget ért a konzolháború, ami új irányokat nyithat a játékipar számára. De mit is jelent ez pontosan? A Világgazdaság elemzése szerint a nyilatkozat komoly hatással lehet a jövőbeli stratégiákra és a vers


Az Xbox komoly kihívást jelentett a Sony számára, ami nyilvánvalóan nem maradhat válasz nélkül. Phil Spencer, az Xbox vezetője, világosan kifejtette, hogy már nem az a céljuk, hogy a PlayStation-játékosokat átcsábítsák, és elégedettek azzal is, hogy a Sony platformjain elért bevételek 70%-át megkapják. Ez egy olyan megnyilatkozás, amelynek következményeit nem lehet figyelmen kívül hagyni.

Az Xbox vezetője, Phil Spencer kijelentette, hogy már nem próbálja átcsábítani a PS5- és PC-játékosokat az Xboxra - ezzel gyakorlatilag elismerte, hogy részükről vége a PlayStationnel való nagy versengésnek, a modern kori konzolháborúnak, mivel a játékosok "annyira elkötelezettek a saját platformjaik iránt", hogy most már inkább csak azt szeretné, ha "több ember játszhatna" Xbox-játékokkal más platformokon is. A Microsoft videójáték-részlegéért felelős Spencer szerint végleg letettek arról, hogy magukhoz csábítsák a PS-tulajokat.

Az XboxEra podcast legutóbbi epizódjában Phil Spencer, az Xbox vezetője, rávilágított arra, hogy a konkurens platformokon értékesített játékok után az Xbox csupán az eladások 70%-át tudja megtartani. A fennmaradó 30% gyakran a rivális, leggyakrabban a Sony áruházához kerül. Spencer azonban hangsúlyozta, hogy ez a 70%-os rész is kulcsszerepet játszik az Xbox erős játékportfóliójának kialakításában. "Sokan vannak, akik inkább PlayStationen vagy Nintendón játszanak, esetleg jobban kedvelik az ottani kontrollereket és játékokat. Nem szeretném azt mondani, hogy emiatt ne folytassunk üzleti tevékenységet, vagy ne keressünk rajongókat a saját franchise-aink számára" - tette hozzá Spencer, aláhúzva az Xbox elkötelezettségét a különböző platformok iránt.

Ugyanakkor Spencer elismerte, hogy ez az álláspont idővel változhat, hiszen természetesen "sokkal jobb lenne, ha az Xbox minden egyes játék után a teljes bevételt megkapná". Ez azonban nem jelenti azt, hogy az Xbox feladná saját hardveres terveit, hiszen akár egy új kézikonzol is megvalósulhat a jövőben. "Nyilvánvalóan nagyobb bevételünk van a saját platformunkon, és ez az egyik oka annak, hogy továbbra is fontos befektetnünk ebbe" - tette hozzá.

Az Xbox döntött, de mit szól ehhez a Sony?

Phil Spencer nyilatkozata valószínűleg meglepetésként ért többeket, de nem ez volt az első ilyen jellegű kijelentése. Arról már korábban is nyilatkozott, hogy több Xbox-exkluzív játékot terveznek megjelentetni a rivális platformokon, mivel azt szeretnék, ha az olyan sikercímek, mint a decemberben piacra dobott Indiana Jones and The Great Circle minél több emberhez eljutna.

Az utóbbi években a PlayStation-exkluzív címek számos esetben megjelentek PC-re, de eddig még nem igazán láthattuk őket Xbox platformon. A Microsoft számos jelentős stúdiót vásárolt fel, amelyek korábban mindkét konzolra fejlesztettek, így számukra nem okoz gondot, hogy szélesebb körben elérhetővé tegyék játékaikat. Ezzel szemben a Sony helyzete más: nekik komoly idő- és pénzbeli befektetésre lenne szükségük ahhoz, hogy alaposan megértsék az Xbox rendszereit, és megfelelő portokat készítsenek az ottani játékokhoz.

Related posts