A közösségi média színpadán heves vitába bonyolódott Deutsch Tamás és Vitézy Dávid, amikor is egymás véleményét próbálták megcáfolni. Az intellektuális szócsata izgalmas fordulatokat vett, és a követők figyelmét is magára vonta.

Deutsch Tamás, a Fidesz európai parlamenti képviselője határozottan ellenzi a sétálóutcák kialakítását Erzsébetvárosban, kijelentve, hogy "ennél nagyobb kitolás nem létezik az itt lakókkal". A politikus felszólította Vitézy Dávidot, a Podmaniczky Mozgalom vezetőjét, hogy "ne kísérletezzen tovább az erzsébetvárosiakkal". Vitézy erre reagálva megjegyezte, hogy a VII. kerületben a lakosság ötödének (21 százalék) az autó a fő közlekedési eszköze, és hangsúlyozta, hogy a közterületek jelentős részét jelenleg is személygépjárművek foglalják el.
Deutsch Tamás, a Fidesz európai parlamenti képviselője reagált közösségi média platformján egy olyan javaslatra, amely lapunkhoz került. A javaslat szerint Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom vezetője több erzsébetvárosi utcában korlátozná az autóforgalmat. A kormánypárti politikus határozott véleménye, hogy "nincs nagyobb hátrány a helyi lakosok számára, mint az utcalezárások", ezért arra kérte a fővárosi képviselőt, hogy "ne folytassa a kísérletezést az erzsébetvárosi lakosok kárára".
Az EP-képviselő a legutóbbi bejegyzésében hangsúlyozta, hogy Budapest hetedik kerületének sürgős szüksége van a tisztaság, a rend és az útfelújítás terén tett lépésekre. "Erzsébetvárosban nem lehet szó útlezárásokról!" - zárta gondolatait a Fidesz politikusa.
A válaszra nem kellett sokáig várni: kedd reggel Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom vezetője a közösségi média platformján osztotta meg, hogy
Az Erzsébetváros lakóinak körülbelül 21%-a használja az autót mint elsődleges közlekedési módot, azonban Belső-Erzsébetvárosban ez az arány némileg alacsonyabb. Érdekes módon, a közterületeknek 80-90%-át jelenleg az autók foglalják el, ami komoly kérdéseket vet fel a városi közlekedés jövőjével és a közterületek kihasználásával kapcsolatban.
Kiemelte, hogy a trolibuszjáratok rendszerint leállnak a szabálytalanul parkoló autók miatt, ami napi szinten problémát jelent. A korábbi államtitkár felhívta a figyelmet arra is, hogy a 2014-ben létrehozott Madách téri gyalogos övezet sikerére építve tervezik a sétálóutcák kialakítását.
Ismét a Fővárosi Közgyűlés előtt van az erzsébetvárosi sétálóutcákról szóló javaslat, miután a testület márciusban levette a napirendről. Ebből csörte alakult ki az ülésen. Vitézy Dávid március 20-án nyújtotta be azt a javaslatát a Fővárosi Közgyűlésnek, amely szerint Belső-Erzsébetváros öt utcájáról és útjáról tiltaná ki az autós forgalmat. Az erről készült tájékoztatásában úgy fogalmazott, hogy a "budapesti utcák forgalmi rendjéről a főváros dönt, nem lehet a kerületekre várni". Niedermüller Péter, az érintett kerület polgármestere ekkor az ötletet alapvetően pozitívnak tartotta, de sérelmezte, hogy velük erről nem egyeztetett.