100 milliós büntetést kapott a GymBeam, a táplálékkiegészítők forgalmazásával foglalkozó vállalat.


A GymBeam megtévesztő kommunikációja miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 100 millió forintos bírságot szabott ki a táplálékkiegészítőket értékesítő vállalatra.

A Gazdasági Versenyhivatal 2022 végén indított versenyfelügyeleti eljárást a GymBeam s.r.o.-val, és annak magyarországi leányvállalata a GymBeam Hungary Kft.-vel szemben, mivel az akkori gyanú szerint a cég több szempontból is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a hazai fogyasztókkal szemben - írták a közleményben.

A vállalkozás honlapján található termékleírásokban gyakran szerepeltek olyan egészségügyi előnyök és gyógyhatások, amelyek nem csupán jogszabályi előírásoknak nem feleltek meg, hanem egyenesen tiltottnak minősültek.

A 2022. május 1. és 2023. november 7. közötti időszakban a vállalat valótlanul azt a benyomást keltette a vásárlókban, hogy bizonyos termékeket kedvezményes áron kínál, amikor áthúzott árakat alkalmazott és a "legjobb árak" szlogent hirdette. Ezen túlmenően 2022. május 28-tól kezdődően, a jogszabályi előírásokat figyelmen kívül hagyva, nem tette közzé a fogyasztói értékelések kezelésére és szűrésére vonatkozó fontos információkat - áll a jelentésben.

A hatóság bejelentette, hogy a Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa a megállapított jogsértések mellett arra is rámutatott, hogy a GymBeam kommunikációs gyakorlata nem felelt meg a szakmai gondosság elvárásainak. A cég nem tette meg a szükséges lépéseket annak érdekében, hogy elkerülje a hasonló, széleskörű és rendszerszerű problémák kialakulását.

A cég több terméke úgy került piacra, hogy azt az illetékes hatóságoknak előzetesen nem jelentették be. A vizsgálat során a vállalat együttműködött a Gazdasági Versenyhivatallal (GVH), elismerte a jogsértéseket, lemondott a jogorvoslati lehetőségeiről, továbbá vállalta, hogy utólagos megfelelési programot vezet be. Ezen tényezőket a GVH Versenytanácsa enyhítő körülményként figyelembe vette, és végül 100 millió forint bírságot szabott ki a cégre - áll a GVH hivatalos közleményében.

A nemzeti versenyhatóság legfrissebb közleményében hangsúlyozta a vállalkozások számára, hogy az élelmiszerek tápanyag-összetételére és egészségügyi vonatkozásaira irányuló reklámállításokat az európai közösségi jog szigorúan szabályozza. Érdemes tehát alaposan megfontolni, hogy milyen üzeneteket közvetítenek a fogyasztók felé, hiszen a jogszabályok betartása elengedhetetlen a tisztességes verseny és a fogyasztói bizalom megőrzése érdekében.

A szabályozás értelmében az élelmiszerekkel kapcsolatban csak abban az esetben szabad egészségre vonatkozó állítást tenni, amennyiben az megfelel a rendeletben meghatározott feltételeknek, és szerepel a tudományos ismereteken alapuló, engedélyezett állítások tételes EU-s listáján.

Related posts